fredag 20 augusti 2010

Tuffa till mig

Jag har bestämt att innan detta året är slut ska jag ha tuffat till mig lite mer.

Det började redan idag när jag såg att Elisabeth från Bjärehemmet hade ringt, jag ringde upp & tänkte att nu ska jag minsann säga mitt. Jag sa till henne att jag inte tänker jobba igen förrän jag fått min löneförhöjning som jag blev lovad & fått det retroaktiva. Absolut sa hon, det förstod hon. & tänk så lätt var det! Inget svårt alls & gud så skönt det kändes att fått fram det. & bäst av allt inget stammande, läspande lr stakande.

Ikväll gjorde jag det igen, de senaste 2 åren har jag blivit lite mesig med att åka & träna själv, vill absolut inte heller prova på något ensam.(lite löjligt jag vet!) Jag kom fram till att om jag verkligen vill spinna & gå på jympa i Båstad får jag gå dit själv för sällskap lär jag aldrig få på passen. Så jag gick på spinning idag. Riktigt skönt var det att ta ut sig till max.
467 kcal brända, genomsnitt puls 165, maxpuls 202. Kwel kwel!

Dags att fixa konditionen nu, den behövs verkligen när jag skaffat katt. Känner mig nästan konstant andfådd, pipet är där jämt & jag nyser mer än vad jag borde göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar