måndag 30 augusti 2010

Mat

Jag har en viktig & fast rutin i mitt liv, cirkelfys på måndagar, efter skolan kör jag hem till mina föräldrar & väntar på att cirkelfysen på valhall ska börja. Jag har längtat hela veckan efter detta passet.

Jag kommer hem till mamma helt utsvulten antagligen efter löpturen & allt strövande inne på Maxi, det första mamma gör är att ta fram en liten låda med rester från gårdagens måltid "detta mååååååste du bara smaka på, är du hungrig?" Fläskfile, kantareller, hela körsbärstomater, färsk timjan, grädde & cream fraiche. Jo jag åt det, och det var underbart & det var mättande. Så kommer pappa, som i helgen kom hem från Edinburgh "kolla vad jag köpt" det var kakor & choklad & ja jag var ju tvungen att prova. Sen var jag proppmätt & det funkar inte när man ska träna, som tur är är vädret underbart & egentligen hade det väl varit synd att träna inomhus, jag skyller iaf på det. Så det blir promenad med Annette & Annie ikväll istället. Får helt enkelt prova cirkelfys passet på onsdagar!

Innan jag kör från mina föräldrar säger mamma "nu när du ändå är mätt & inte ska träna kan du ta ett plommon". Snacka om att bli matad, är det något som föräldrar alltid bär med sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar