söndag 1 augusti 2010

Irritation

Jag blir så jäkla tosig. För ett par dagar sen missade jag en jobbtur i Förslöv, de ringde & väckte mig 7 på morgonen, jag skulle egentligen varit där & jobbat. Systemet i Förslöv funkar så att man blir inbokad via en sida på internet. Jag väljer vilka dagar jag kan, de skickar turer till mig som jag sedan ska bekräfta att jag har sett. Eftersom jag inte fått jobb där på 1½ månad så är jag inte längre inne & kollar nästan varje dag som förr. Och nu hade jag blivit bokad på sidan men jag hade ej varit inne & sett den & hade då alltså inte bekräftat den vilket de har sett! Idag fick jag reda på att en arbetskamrat tycker att det är mitt ansvar att vara inne hela jäkla tiden & kolla om jag fått turer eller inte. Jag säger att missen är hos hon som har hand om bokningarna & som klart & tydligt har sett att jag inte har bekräftat & alltså inte sett att jag skulle jobba. Då är det hennes jobb att ringa & berätta.

Hur fungerar folk nu för tiden? Jag tror inte fast anställd personal förstår vilken jävla lyx det är att ha ett schema att alltid gå efter, att veta när de ska jobba & att de alltid får ut lön vid varje månadsslut. Det är lyx!
Jag vet aldrig när jag ska jobba, jag ska vara beredd att hoppa in när som helst, jag kan egentligen inte planera in något & chansen är stor att jag måste ställa in för allt handlar om att få ihop pengar till hyra, räkningar & mat. Jag kan inte tacka nej pågrund av pengaförlust & att se dålig ut i deras ögon. Det är en ständig jakt. Jag måste vara tillgänlig dygnet runt, jag kan aldrig stända av mobilen, jag måste alltid ha tillgång till internet. Och är du timmis på många ställen där du inte är så ofta så måste du alltid jobba 10 gånger hårdare än alla andra & alltid ha ett fett stort leende på läpparna.
Detta året har jag haft en månad där jag har fått ut 17000, den månaden jobbade jag 175 timmar, minst 6 dar i veckan & fick ändå bara ut en struntsumma med tanke på allt jobb. Som sämst har jag fått ut 5000 & min hyra ligger på 4000, ni kan tänka er hur tufft det var den månaden.
Så nästa gång, tänk vad ni begär av oss, vi kan också gå itu.

2 kommentarer:

  1. Alla har vi varit timanställda mer eller mindre!!

    SvaraRadera
  2. Låter som om du är väldigt stressad! :-(( Ska det bli skönt att börja skolan??? och slippa allt detta jagande. Du är duktig på jobb och du vet om att du inte måste prestera 110 % var gång du är där! Vi ringer dig iallafall( jag som inte ens är där nu) Du kommer bli grym som hälsocoach också!!! Jag önskar dig all lycka i skolan för vi lär ju inte ses på jobbet innan du börjar. KRAM

    SvaraRadera