fredag 3 september 2010

Varför?

Jag står framför min garderob, min byrålåda & mitt klädstativ för på något konstigt vis har mina ägodelar brett ut sig betydligt mer än vad jag från början trodde. Jag står här för att jag inte vet vad jag ska ha på mig. Sminket var betydligt lättare, det där är ju gammalt & jag har ju gjort det där i 12 år. Men att välja kläder, trots att jag gjort det betydligt längre än jag sminkat mig så är det ändå svårare. Modetrenderna varierar sig betydligt mer, det man tycker är vackert förändras från dag till dag. Så nu står jag här framför min garderob, min byrålåda & mitt klädstativ & jag vet inte vad jag ska ha på mig. Jag vill klä mig fint idag, det är fredag & jag vill vara vacker när Lelle kommer hem. Men så är det först det där veterinärbesöket på schemat då lille Melker ska få sin första vaccinationspruta. Och helt plötsligt försvinner halva garderoben. Varför är något så självklart som att klä på sig så galet svårt ibland?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar