torsdag 16 september 2010

Hur mår du?

Nyligen hemkommen från min underbara Hubbs, bara några timmar med henne & det känns som jag har all energi i världen & att två stora stenar lyfts från mina axlar. Förhoppningsvis har jag gett henne lika mycket energi fast det kan ju också vara tvärtom, jag pratade rätt mycket idag. Vi har alla energitjuvar i våra liv, det är svårt att dra sig ifrån dem & det är inte alltid man vill det. Jag har några i min omgivning som tar min energi, som aldrig frågar hur jag mår eller ställer några andra frågor till mig, som aldrig säger något fint eller ger någon komplimang, jag har några i mitt liv som ofta pratar om negativa saker & har en väldigt negativ syn på livet och som oftast bara pratar om sig själv och tänker på sig själv. Jag hoppas att jag inte är någons energitjuv. Isåfall hade jag gärna velat ändra på det.

Som Hälsocoach får jag lära mig att det viktiga är en liten mun & stora öron. Att vi är här för att lyssna. Tänk hur mycket vi kan ge en annan människa bara genom att lyssna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar