torsdag 2 september 2010

Oärliga människor

Oärliga människor gör mig så fruktansvärt arg men framför allt ledsen. Människor som går ut med att det är genomgoda, att de vill alla väl. Sanningen är att de är snarare genomruttna, för vilken god människa är så oärlig?

När jag pratar med en människa förväntar jag mig att hon/han ska vara ärlig, en bekant får gärna dra en vit lögn men mina närmsta vänner förväntar jag mig ska vara 100% ärliga mot mig både om positiva & negativa saker.

Varför går man bakom ryggen på folk? Varför snackar man så mycket skit? Är det avundsjuka som alla jämt kör med? Eller ligger problemet djupare?, mår människan i fråga kanske inte så bra? Står det kanske inte rätt till med självkänslan? Eller är det kanske bara mig det är fel på?

Jag är långt ifrån världens bästa människa, jag är inte speciellt god heller men jag försöker iallafall, varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar