onsdag 16 juni 2010

VÅGEN

Det har blivit gymmet två dagar denna veckan, först mage i måndags & idag blev det ben. Med tanke på träningsvärken jag har i magen fasar jag för vad som komma skall imorgon. Men någonstans känns det ändå bra med träningsvärk, jag aktiverar muskler jag vanligtvis inte kommer till & förhoppningsvis så växer de så småningom & drar ännu mer energi.
Jag vägde mig idag, vet faktiskt inte när jag vägde mig sist men då hade jag gått upp en massa, först muskler sen en massa fett. Idag sa vågen att jag nästan gått ner 3 kg, vilket jag inte riktigt kan lita på eftersom det verkligen inte känns som att jag gått ner, snarare tvärtom. Det kanske är så att det är muskler jag förlorat lr så är det kanske så att jag är så blind på magen att jag inte ser resten av kroppen? Jag har pendlat upp och ner nu i ett par år & senare månadernas vägningar har varit så konstiga så jag känner mig inte alls positiv till detta. Varför ser jag inte det? Och varför är det enda jag har i mitt huvud just nu att jag måste gå ner 3 kg till annars kommer jag vantrivas i bikini? Varför är man så inprintad på siffror? Varför är det så viktigt vad vågen säger? Och varför känner jag mig inte smal när vågen för en gångs skull pekar neråt? Nu litar jag inte ens på vågen.

1 kommentar:

  1. Hallå där visst syns det. Du har blivit smalare ( om du nu kan bli det ) Lita på dig själv så att du kan sen ge andra självförtroende när de börjar träna för dig !!!! Kommer inte från den rätte men vikten är inte allt!!!!!KRAM

    SvaraRadera